Προτάσεις για δημιουργικές δραστηριότητες

Αγαπητοί γονείς προτείνουμε για τα παιδιά κάποιες δημιουργικές δραστηριότητες με σκοπό να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον τους και να νιώσουν ότι η επαφή με το σχολείο δεν σταμάτησε. Υπενθυμίζουμε ότι δεν είναι υποχρεωτικές. Οι προτάσεις είναι αρκετές και αφορούν διάφορες  ενότητες  ώστε να έχετε περιθώρια επιλογής. Δεν γνωρίζουμε τι υλικά και μέσα έχετε στο σπίτι σας οπότε είναι καλό για σας να έχετε περιθώρια επιλογής. Για κάθε απορία θα μπορείτε να επικοινωνείτε με τις νηπιαγωγούς μέσω των mail τους.

Ακολουθούν οι προτάσεις μας ως εξής:

  • Σωστό πλύσιμο χεριών

 Επισυνάπτουμε βίντεο με τίτλο  ??Σωστό  πλύσιμο χεριών ??  που προτάθηκε από το  ΚΑΡΑΜΑΝΔΑΝΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Σωστό πλύσιμο χεριών

  • Ημερήσιο πρόγραμμα

Τα παιδιά χρειάζονται το ημερήσιο πρόγραμμα ώστε να ξέρουν με τι θα ασχοληθούν κι αυτό βοηθάει στην αυτοσυγκέντρωσή τους, δημιουργικότητα, υπευθυνότητα, αυτοπεποίθηση. Κάνετε το δικό σας πρόγραμμα σαν οικογένεια. Προτείνεται  να  κατασκευάσετε μαζί τους  το μηνιαίο ημερολόγιο  Απριλίου ώστε να βρίσκετε κάθε μέρα την ημερομηνία, εποχή,  χρονολογία . Σε κάθε τετράγωνο μπορούν να ζωγραφίζουν την καιρική συνθήκη

                                                                        

Εικόνα 1. Δείγμα από το διαδίκτυο

με  ένα σύμβολο π.χ. ήλιο η και μια εικόνα κάποιου γεγονότος π.χ. ένα βιβλίο για την Τετάρτη  2 Απριλίου.

Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν  σε ξεχωριστά χαρτιά  έναν  ήλιο,  σύννεφα, σύννεφα με βροχή, σύννεφο με χιόνι, αέρα, καταιγίδα  ώστε κάθε μέρα να επιλέγουν τι καιρό κάνει. Εσείς γράψετε σε χαρτάκια τις ονομασίες για να τα αντιστοιχίζουν τα παιδιά.

Χρησιμοποιείστε χαρτόνια, κομμάτια από μεγάλες  κούτες η ότι άλλο θέλετε και τοποθετείστε όλα τα παραπάνω για να είναι συγκεντρωμένα σε ένα μέρος. Στο τέλος του μήνα μπορείτε να κάνετε την στατιστική σας δηλαδή πόσες μέρες είχε ήλιο, πόσες κρύο, πόσες ζέστη κ.λ.π.

Αυτή η φωτογραφία είναι από τάξη του σχολείου (ευχαριστούμε κα Ντίνα που την τραβήξατε για το fb) και είναι οικεία στα παιδιά. Μόνα τους θα ολοκληρώσουν τις κατασκευές κι εσείς θα είστε υποστηρικτές τους.

Εικόνα 2 Δειγμα από το διαδίκτυο (μην το εκτυπώσετε, να το δουν τα παιδιά και να τα ζωγραφίσουν μόνα τους, η χαρά της συμμετοχής)

Αν έχετε θερμόμετρο χώρου καλό είναι να βλέπετε με τα παιδιά καθημερινά, να σημειώνετε την θερμοκρασία ώστε να παρατηρούν τα παιδιά την σταδιακή αύξησή της.

  • ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ

 Πώς βγήκε το έθιμο

Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια, έγινε με το πέρασμα του χρόνου έθιμο.

Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή, τον Μεσαίωνα, οι Γάλλοι γιόρταζαν την Πρωτοχρονιά την 1η Απριλίου, λόγω του Πάσχα. Το 1560 ή το 1564 ο βασιλιάς Κάρολος Θ? μετέθεσε την αρχή του έτους από την 1η Απριλίου στην 1η Ιανουαρίου για να συμβαδίζει η χώρα του ημερολογιακά με τις άλλες χώρες. Η αλλαγή αυτή δημιούργησε προβλήματα στο λαό, καθώς όπως είναι γνωστό, ό,τι έχει σχέση με την οργάνωση του χρόνου δημιουργεί συναισθηματικές φορτίσεις και αντιδράσεις. Όσοι, λοιπόν, από τους υπηκόους του βασιλιά αποδέχτηκαν την ημερολογιακή αλλαγή πείραζαν εκείνους που συνέχιζαν να τηρούν την παλιά πρωτοχρονιά (1η Απριλίου), λέγοντάς τους περιπαικτικά ψέματα ή κάνοντάς τους ψεύτικα πρωτοχρονιάτικα δώρα. Στον ελληνικό χώρο το έθιμο ήταν γνωστό από την εποχή των Σταυροφοριών.

ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Ο ΨΕΥΤΗΣ ΒΟΣΚΟΣ

Α. Παιδιά ζωγραφίστε το ψέμα που θα πείτε την πρωταπριλιά

Β. Παιδιά ζωγραφίστε ό,τι σας έκανε εντύπωση από το παραμύθι

Γ.  Συζητήστε με τα παιδιά τις συνέπειες των ψεμάτων στη ζωή μας.

  • Παροιμίες του Απρίλη

Α.  Αν κάνει ο Απρίλης δύο νερά και ο Μάρτης άλλο ένα

      χαρά σ? εκείνο το ζευγά που ?χει πολλά σπαρμένα

Β.  Του Απρίλη η βροχή κάθε στάλα και βροχή

Γ.   Απρίλης φέρνει τη δροσιά , φέρνει και τα λουλούδια

??Ανακαλύψτε?? με τα παιδιά ποιες αγροτικές εργασίες γίνονται αυτή την εποχή και πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας (κατά τη διάρκεια του σχ. Έτους  αναπτύξαμε ως θέμα τον κύκλο του νερού και την σημαντικότητά του)

  • Στις 2 Απριλίου είναι η  Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 

       Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο[1]. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. (Βικιπαίδεια)

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου τα παιδιά θα ξεκινήσουν την δημιουργία του δικού τους βιβλίου. Το θέμα θα είναι Η ΑΝΟΙΞΗ με επιμέρους θέματα ΔΕΝΤΡΑ-ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΦΥΤΑ, ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ-ΕΝΤΟΜΑ, ΡΟΥΧΑ-ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΦΡΟΥΤΑ(ΚΕΡΑΣΙΑ,ΦΡΑΟΥΛΕΣ) παροιμίες και πρωταπριλιά που προαναφέρθηκαν. Τα παιδιά θα διαλέξουν από τα θέματα ότι θέλουν και θα ζωγραφίσουν ότι θέλουν. Καλό είναι το βιβλίο να έχει τουλάχιστον  5 σελίδες. Στο τέλος θα κάνουν και τα εξώφυλλα (τότε θα δώσουμε διευκρινίσεις) Επίσης να αριθμούν την κάθε σελίδα και με την βοήθειά σας θα ??συγγράφουν?? το κείμενο και μετά μπορείτε να μας τα στέλνετε με mail για να τα αναρτούμε στο blog του νηπιαγωγείου.

    Συζητείστε με τα παιδιά τα θέματα που επιλέγουν, δείτε βιβλία που έχετε ή χρησιμοποιείστε το διαδίκτυο.

Για παράδειγμα σας προτείνουμε το βίντεο από την μυθολογία για το πώς δημιουργήθηκαν οι εποχές

Η Περσεφόνη και οι 4 εποχές (συζήτηση, επεξήγηση άγνωστων λέξεων η εννοιών, δραματοποίηση με όλη την οικογένεια, τι έγινε πρώτα τι έγινε μετά κλπ) Οποιο παιδί θέλει μπορεί να δημιουργήσει τον δικό του πίνακα ζωγραφικής με έμπνευση από τον μύθο.

Παραθέτουμε βίντεο ως  παράδειγμα για ιδέες και όχι ως απόλυτη αντιγραφή:

Α. https://www.youtube.com/watch?v=VJhSJFPnQMY

Τεχνική Κολάζ

Β. https://www.youtube.com/watch?v=m64KX-e-TxI

παράδειγμα σχεδίου πεταλούδας

Γ. https://www.youtube.com/watch?v=vY49eNceLBo&t=2s

τεχνοτροπίες ζωγραφικής με νερομπογιές

Δ. https://www.youtube.com/watch?v=Lf5F9oJFjgo

Ζωγραφική με βάση την παλάμη

Ε. https://www.dinfo.gr/%ce%b7-%ce%ac%ce%bd%ce%bf%ce%b9%ce%be%ce%b7-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-12-%cf%85%cf%80%ce%ad%cf%81%ce%bf%cf%87%ce%bf%cf%85%cf%82-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%84/?fbclid=IwAR01fKboHYfW0Ok_HUiNfo6x7OBKCag9L6efZlJJj9Bbswisu2BFEPrCHTQ

Τέχνη και άνοιξη ? 12 πίνακες του ΒΙΝΣΕΝΤ  ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ ??εμπνευσμένοι??  από την άνοιξη

Ζ. https://www.youtube.com/watch?v=3AIULvl2L0E

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΠΟΡΟ ΣΤΟ ΦΥΤΟ 

(αφήστε μια πατάτα, ένα κρεμμύδι, το κοτσάνι του μαρουλιού ή του σέλινου και ότι άλλο νομίζετε, να βγάλουν φύτρες, μετά μπορείτε να τα φυτέψετε η στην αυλή η σε μπαλκόνι σε γλάστρες, τσουβάλια πλαστικά, κουτιά με χώμα σε ότι σας βρίσκεται  και παρατηρείτε κάθε μέρα την εξέλιξη, φωτογραφείστε και όλα αυτά πάντα μαζί με τα παιδιά. Στείλτε μας τις φωτογραφίες-ενδεικτικά όχι πολλές)

Η. Θ.  https://www.youtube.com/watch?v=qbIA5064C8w&list=LLnP4X0DmNl-xMUzQzZVowdg&index=17

Η πασχαλίτσα εναντίον μελίγκρας

  • Κινητικά παιχνίδια

ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ

14+1 προτάσεις για παιχνίδι στο σπίτι

Παίζουμε με πολλούς τρόπους?..το όνομα μας

ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΠΙΤ-ING

  • ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
  • Είναι ευκαιρία να γίνετε κι εσείς παιδιά μαζί με τα παιδιά σας. Ξεχαστείτε και παίξετε μαζί τους, μην το δείτε σαν μάθημα.
  • Επιβραβεύστε τα για την προσπάθειά τους λεκτικά όχι υλικά το θεωρούν ασυναίσθητα αμοιβή
  • Να εμπλακούν σε ότι τους αρέσει, βοηθείστε να μάθουν από τα λάθη τους, οδηγείστε τα να βρουν την σωστή λύση (αυτοδιόρθωση)
  • Λιγότερη οθόνη περισσότερη δράση
  • Μαζέψετε τα άχρηστα υλικά ( ρολά από χαρτί κουζίνας, υγείας, καπάκια, συσκευασίες κουτιά, χαρτιά, κουμπιά, κλωστές, παλιούς μαρκαδόρους ότι μπορείτε να φανταστείτε, όλα μπορούν να γίνουν κάτι άλλο από τα παιδιά)
  • https://www.youtube.com/watch?v=FPijyP5IZOc&list=PLLRmlk3vupSsRWR9oQZTSfxOoE9hFG2UT&index=2

Κατασκευή από σφουγγάρια, έμπνευση και για δικές μας ιδέες

Οι προτάσεις μας θεωρούμε ότι καλύπτουν μεγάλο διάστημα, τα θέματα είναι πολυδιάστατα, πείτε μας τη γνώμη σας στα mail. Υπάρχει και συνέχεια!!!!!!

Τέλος οι φωτογραφίες που θα στέλνετε να έχουν υποσημείωση από ποιο θέμα είναι και το όνομα του παιδιού επάνω στο έργο.

Ευχαριστούμε